@ fecky23: az összeépítés nagyjából elkezdődött. Bár mivel a tervezéssel párhuzamosan megy nem lesz olyan látványos, mintha a tervezés után kezdeném.
@ Drotmalac: a testek párhuzamosan készülnek addig, ameddig a helyzet megkívánja. Ez alatt a fő szerkezeti részek egymáshoz illeszkedését értem. Ha összeáll a hajótest és a felépítmények tömbje akkor csak a 2-es testet fogom nyomni, hogy időben elkészüljön.
@ BobaFett: most hogy kicsit bonyolódik a helyzet én meg azokat kezdem irigyelni akik nagy ívben elkerülik a saját tervezést
Félre a tréfával, ami legutóbb történt:
Elkészültek a kapcsolókarmok a hajótest csatlakoztatására, finoman passzol is, és szépen működik az összekapcsolás.
Ezután elkezdtem a felépítményt kialakítani. Logikusan a fedélzet jönne, de mivel a felépítmény a bordákkal szorosan összefügg,ezért ezt akartam kialakítani.
Közben az első komoly tervezési hibámat is korrigáltam; ugyanis a palánkvastagságot nem vettem figyelembe a bordák szerkesztésekor. Így az összeillesztés után a vízvonal feletti rész nagyobb lett volna a vízvonal alattinál. Az elkészült 1-es testet visszacsiszoltam, a rajzokon korrigáltam, és így nyomtattam a 2-es testet. Itt még egy hiba kiderült: a 4,5,6 bordákhoz készített toldást (ez adja a felépítmény vázát) egyformára készítettem, holott csak az 5-ös fut ki majdnem a fedélzet széléig, a 4,6.-os számú a 45 fokos lecsapás után kezdődik. úgyhogy a kinyomtatott bordarajzra ceruzával szerkesztettem ki a jó méreteket, de természetesen a rajzon is korrigáltam. Közben a felépítmény oldalát textúráztam és nyomtatás után lamináltam. De ezt is át kell szerkesztenem, mert nem stimmel a méret, és a laminálás is hiba volt. Ehhez az alkatrészhez pont jó egy réteg műszaki rajzlap.
A következő, viszonylag összetett feladat a fedélzeti lejárók kialakítása lesz. itt inkább a gerinc és a bordák utólagos kivágása, illetve a kivágón az átrajzolása lesz bonyolult. Ezután a fedélzet minden irányban lejtő felületét kel szépen összehoznom..

,

,

,

,

,

,

,
