Motorsportok 2013

Bármilyen téma, bármiről, bármivel kapcsolatban
Chat room - Anything, that you want to speak from

Moderátor: Lacc

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Beni43 » 2013.04.24. 20:44

Bahrein. Az ország, hol alkohol tilalom, homok, olaj és tüntetések vannak. De idén egy leheletnyit ennél több volt. Izgalmak mindenek felett. Csapaton belüli harctól, a gumi taktikán át a túl gyors Red Bullig minden.
Maga a verseny hozott pár meglepetést. Például a dobogó idén is ugyan az volt, mint tavaly. Elöl Vettel, utána Kimi, végül a csapattárs Grosjean. Vettel ezen a versenyén parádés vezetést tanúsított, hatalmas előnnyel (9 másodperc, [volt az 21 is]) mikor beért a célba. Taktikájuknak köszönhetően azt is megtehette, hogy egyszer kiment a boxba az első helyen és ugyan ebbe a pozícióba is tért vissza, ami nem gyenge. A futam elején Alonso a 2-ik helyen autózott, mikor a Ferrari DRS rendszere meghalt. A felvételeken is jól látszott, hogy amikor kinyílt, azután még egy picit túl emelkedett és onnan nem tudott visszahajolni. A fekete lovas istálló pilótája ezért bement a boxba ahol gyorsan a szerelők visszanyomták a szárnyat, ami az azt követő körben újra nyitva maradt, ugyanis remélték hogy ezúttal nem romlik el.... (Hát ez nem jött össze ombre.) Végül szegény spanyol csak a 8-ik helyen végzett, amiben azért az is vicces volt, hogy Webber volt előtte hibátlan kocsival, de még így tudta szorongatni a bika tökét. Webber előtt a McLaren újonca Perez kapott helyett. Eddig az volt a gond, hogy a csapat szerint túlságosan is finomkodott. Vajon Perez jön-e erre? HÁT JÖN! OLYAN MESTERI KÜZDELMEKET LÁTHATTUNK BUTTON ELLEN AMI LEHIDALÓ VOLT!!!!!! A BRITT CSAPATTÁRS MÉG A RÁDIÓBAN IS ORDIBÁLT A MEXIKÓI VISELKEDÉSE MIATT!!!! Hoppá. Erre sem számított senki. Sajnos Button csak a 10-ik helyet szerezte meg. A verseny 5-ik helyezette a szintén angol Lewis Hamilton lett. Akire igazán fel lehetett figyelni és nem győzöm hangsúlyozni, az Paul di Resta a Force India skótja.Ez az ember egyszerűen zseniális, a verseny hatalmas részén a 3-ik helyen autózott azonban a Pirelli ezt másképp gondolta, így végül a 4-ik lett, mert Grosjean megelőzte. Egy nagyon érdekes szemtanúi lehettünk szerintem. a 9-ik helyről nem esett szó. Ő lett Nico Rosberg. Valahogy a Mercedes nem volt a toppon.
Az eredmények pedig:

Hely Versenyző Csapat Kör Idő/Különbség
1 Sebastian Vettel
2 Kimi Räikkönen
3 Romain Grosjean
4 Paul di Resta
5 Lewis Hamilton
6 Sergio Perez
7 Mark Webber
8 Fernando Alonso
9 Nico Rosberg
10 Jenson Button
11 Pastor Maldonado
12 Nico Hülkenberg
13 Adrian Sutil
14 Valtteri Bottas
15 Felipe Massa
16 Daniel Ricciardo
17 Charles Pic
18 Esteban Gutiérrez
19 Jules Bianchi
20 Max Chilton
21 Giedo van der Garde
-- Nem értek célba:
-- Jean-Éric Vergne

Ennyi lenne a Formula1 Bahrein-i nagydíj. A héten szeretnék egy Pikes Peak bemutatót is csinálni. Amennyiben az embereket érdekli, mert júniusban újra megrendezik a világ egyik legveszélyesebb rali futamát. 1 Szakasz az egész, de a legdurvább kocsik +1000 lóerővel bírnak. Sebastian Loeb is fog indulni egy Peugeot 208-asssal, ami 1,3s alatt van százon és 3,4 s kell a 240km/h-s tempó eléréséhez. Hmmmmm...... Időközben a Zengő Motorsporthoz is eljuttattam az interjúmat Norbival, úgyhogy ha engedélyt adnak rá, akkor megjelentetem itt is. Ennyi lennék. Várom a hozzászólásokat.
Avatar
Beni43
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 236
Csatlakozott: 2012.02.05. 19:06
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Gaccso » 2013.04.24. 20:59

Erről a Pikes Peak ről még nem hallottam, bár mostanság a rallit nem nagyon követem nyomon. Sajnos olyan lehetetlen időben vannak az ilyen műsorok, hogy nem tudom megnézni. Bezzeg amikor még Mcrae, Caros Sanyi, Makinen és a WRC- k voltak.
Ami a forma 1 et illeti, ez valóan jó futam volt. Szegény Rosberget sajnáltam, mert jó időt ért el az edzésen, és szimpatikus csóka is. Csak hát ez a Mercedes. Már mióta ezzel a gumiproblémával küzködnek. (Talán amióta Schumi visszajött.) A következő futam mikor és hol lesz?
Avatar
Gaccso
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3922
Csatlakozott: 2010.04.28. 21:39
Tartózkodási hely: Győr

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Beni43 » 2013.04.26. 16:32

A Pikes Peak-et este részletezem videókkal, amik a libabőrt kihozzák az embereken. (Már csak a gyönyörű motorhangok miatt is.) Egyszer említettem, hogy készítettem, egy interjút Michelisz Norbival. Most, hogy megkaptam az engedélyt, íme az interjú (ami kissé hosszú lett):
Sokan vagyunk, kik a tv előtt ülünk és szorítunk kedvenc autóversenyzőnkért, vagy akár ki is megyünk egy futamra, hogy átérezhessük, ahogy a lóerők elszabadulnak. Az izgalmak olykor a tető fokára hágnak, mikor a szélárnyékból kiugró autó hatalmas lendülettel bekerül ellenfele mellé, miközben a két pilóta szinte test-test elleni küzdelmet folytatnak. Mikor a kanyarokban néhány apró centin múlhat, hogy megfelelő ívet választottál-e, megfelelő sebességgel érkeztél-e be, vagy éppen elkezdhetsz-e csatázni, hogy a kigyorsításnál megelőzhesd az előtted lévőt. Egy verseny eredmény sok mindenen múlhat. Ezt egy hétköznapi ember nehezen foghatja fel, hiszen erről csak egy pilóta mesélhet. Még február 15-én részese lehettem egy ilyen beszámolónak. Rendeztek egy közönségtalálkozót itt Szekszárdon, ahova meg volt hívva Fekete Krisztián, Szekszárd szülötte, F3-aspilóta, ráadásul közép-európai bajnok, valamint Michelisz Norbert, aki a túraautó világbajnokságban (WTCC) versenyzik, a Zengő Motorsport (jellegzetes narancs-fekete) színeiben. Tavaly a csapat a világbajnoki címet szerezte meg a privát csapatok között egy BMW-vel. A csapat hozzájárulásával és a találkozó végeztével készítettem egy interjút Norbival a kezdetekről, az idei évről és arról milyen érzések fogják el néha a pilótákat. Hölgyeim és uraim, íme:
- Milyen érzés fog el, mikor észreveszed, hogy ennyi ember kijön érted egy versenyre?
- Hát… egy hatalmas érzés, enni ember előtt versenyezni. Sok esetben még nem vagyok felkészülve az ilyen helyzetekre, hogy el tudjak ettől minden pillanatban vonatkoztatni, hiszen egy hatalmas feltöltődés és egy iszonyatosan jó érzés, hogy ennyien szeretnek és szurkolnak nekem.
- Számodra mit jelen az, hogy autó? Ez is csak egy gép, vagy számodra valami szorosabb, erősebb kötődés fűződik hozzájuk?
- Én azt gondolom, hogy minden autónak és versenyautónak van lelke, nem feltétlenül csak tárgyként kezelem a saját versenyautómat is és utcai autómat is, hanem egy olyan fajta eszközt vagy lényt, aki megérdemli a törődést. Szerencsére ez nagyon korán kialakult bennem, szerintem ezért is szerettem ennyire az autóm.
- Nagyjából körül tudnád írni, hogy milyen érzés, mikor elsőként ér be egy futam céljában?
- Sokszor próbáltam már megfogalmazni, de szinte leírhatatlan. Ugye, ilyenkor egy pillanat alatt kiáramlik az emberből minden feszültség, így az odáig vezető út egy rögös és hosszú folyamat. Egy droghoz tudnám hasonlítani, annak ellenére, hogy sose használtam ilyeneket, de ahhoz az élményhez, amit a kábítószerfüggők leírnak, arra nagyon hasonlít, mikor sikereket ér el az ember a versenyeken. Nem muszáj annak győzelemnek lennie, hanem amikor le tudja győzni önmagát. Semmi máshoz nem hasonlítható, mint amiket eddig tapasztaltam az életben.
- Volt-e már valaha olyan, mikor úgy érezted, hogy elértél egy bizonyos határt, amit nem tudsz átlépni, de később mégis átlépted?
- Előfordultak ilyen szituációk, de szerencsére az utóbbi időben már pontosan tudom definiálni saját határaimat. Az elmúlt szezonban nem is emlékszem ilyen szituációra, ami hátráltatott, mert azt hittem, hogy nem sikerült volna. Nyílván fontos az, hogy a határainkat a lehető leg messzebb kitoljuk és célszerű megtalálni azt a szűk vonalat, ami mögött még célszerű tartózkodni, vagy adott esetben túllépni.
- Jelen pillanatban is van ilyen vonal?
- Hát öööö….. Én azt gondolom, hogy mindig van valamilyen határ. Valamikor az ember nem fogja fel, vagy nem tudja pontosan meghatározni, mi az eredményesség, mi az életének más területén a határai, De nagyon fontos az, hogy meg tudjunk határozni pontos célokat és saját határainkat, de ugyanakkor az is nagyon fontos, hogy mint mondtam kitoljuk ezeket a határokat, hogy ez által fejlődni tudjunk.
- Hoztál-e már valaha áldozatot e miatt a határok miatt?
- Háááttt…… Jó a kérdés…. Meg vagyok lőve kicsit, mert nagyon sok esetben én azt gondolom, hogy szinte csak áldozatot hoz az ember onnantól kezdve, hogy tudatában van a saját határainak és versenypályán nagyon sok esetben a kockázatvállalás és a saját határaink ismerete a legfontosabb, annak érdekében, hogy sikeresek legyünk. Tehát, ha úgy akarjuk megfogalmazni, hogy áldozat vállalás az, hogy nem lépjük át saját határainkat, akkor igen, a legtöbb esetben most már visszafogom magam és 2 lépéssel a saját határom alatt maradok.
- Tulajdon képen, hogy indult el számodra ez a karrier?
- Ugye én nagyon szerencsés voltam, mert az anyagi lehetőségek nem voltak adottak számomra, ugyanakkor számítógépen már tizenéves koromban elkezdtem versenyezni, és ha csúnyán akarok fogalmazni, akkor ezek voltak az első szerelmeim és ennek a virtuális világnak köszönhetően kaptam egy lehetőséget a Zengő Motorsporttól, hogy a virtuális világban szerzett eredményeim után beülhessek egy versenyautó volánja mögé. Akkor már 21 éves voltam, tehát nem volt semmi gokartos, vagy formaautós tapasztalatom.
- Éreztél-e már valaha úgy, hogy miután felveszed a sisakot, vagy kialusznak a lámpák, egy teljesen más világba lépsz át?
- Minden egyes alkalommal. Onnantól kezdve, hogy beülök az autóba, vagy kialusznak a lámpák, olyan mintha egy buborékban lennék. Tényleg nem figyelek másra, egyszerűen ott van a feladatom, amit ugye olyan esetekben, mint ami tavaly a Hungaroringen volt, ugye nagyon nehéz kivitelezni, de az esetek 99%-ban ott van a kocsi, a burok, ami ott van körülöttem, és ahogy te is fogalmaztál, átvisz egy másik világba.
- Volt-e olyan dolog a tavalyi évben, amin ha tehetnél, változtatnál, vagy teljesen máskép csinálnád?
- Szerintem onnantól kezdve, hogy egy versenyző nem nyer meg minden futamot, sok mindenen változtatna, de azt is tudom, hogy a hibák, amiket vétettem, hozzájárulnak ahhoz, hogy olyan ütemben fejlődjek, ahogy szeretnék is. Onnantól kezdve, hogy a megfelelő következtetéseket levontam, onnantól kezdve nem is szükséges visszamenni a múltba, hogy az eseményeket megváltoztassam, mert ha minden simán ment volna, valószínűleg sokkal rosszabb versenyző lettem volna, mint most.
- Akkor térjünk vissza egy kicsit a tavalyi monzai futamra. Tulajdonképpen mi is okozta, hogy visszaestél? A galamb volt, vagy valami más?
- Ugye az első versenyhétvégéről, Monzáról beszélünk, a második futamról ahol sokáig vezettem és elütöttem a galambot. A galamb már csak a hab volt a tortán. Az ütközés után eltört a hátsó felfüggesztés, de ha ez nincs, akkor a galamb tömíti el az egyik hűtőt, nem lett volna esély befejezni. Ettől az autó az egyenesekben lelassult, valamint ezzel párhuzamos időben jelentkezett egy másik hiba is. Az ilyen dolgok mindig benne vannak az autóversenyzésben és egyéb sortokban is. Szóval vannak olyan dolgok, amikre hatással vagyok egy versenyen és vannak dolgok amik rám vannak hatással egy verseny során és sajnos ilyen volt ez az eset is.
- Végül is, hogy értékelnéd a tavalyi évet?
- Abszolút pozitívan. Az összes magunk elé kitűzött célt sikerült elérnünk, sikerült futamgyőzelmet szerezni, privát bajnoki cím is megvan Összetettben is jó helyet sikerült szereznünk, szinte csak pozitívan tudok értékelni. Természetesen voltak nehéz pillanatok és versenyek, de összességében pozitív volt a 2012-es év.
- Kicsit beszéljünk a máról. Most, hogy Hondára váltottatok milyennek érzed a Honda atmoszféráját? Kellemesebb, jó fej, segítőkész csapatnak, vagy inkább komolyabbnak ismerted meg őket?
- Ugye azt tudni kell, hogy és a Zengő Motorsportnál versenyzek és a JAS motorsport készíti fel a kocsinkat, és amikor elmentünk Olaszországba, nagyon pozitív benyomásokat szereztem és remélem, hogy ez nem is fog változni az élet folyamán és hasonlóan pozitív benyomásokkal és segítőkészséggel találkozunk majd.
- Most, hogy a gyári Chevy kiszállt, gondolhatjuk azt, hogy a Honda lesz a jövő Chevy-je?
- Remélem, ugye a döntés hátterében azt láttuk, hogy a Honda hamarosan a Chevrolet szintjére ér, úgyhogy erre a kérdésre az a válasz, hogy remélem a Honda átveszi a Chevy szerepét amit eddig láttam, abból azt a következtetést tudtam levonni, hogy ez csak idő kérdése, hogy be fog következni.
- Hogy érzed milyen lesz majd ez az idei év?
- Nehéz megmondani, nem szeretnék konkrét elvárást kitűzni az idei évben magam elé, mert nagyon sok a bizonytalanság úgy érzem. Főleg azért mert vissza kell szoknom első kerék meghajtásra és annak vezetéstechnikájára. Tehát én azt mondom, hogy a Monzai hétvége előtt nem érdemes bármilyen célokat magunk elé kitűznünk, a legfontosabb, hogy a lehető leggyorsabban fejlődni tudjak és ez is a cél az idei évben.
- Van-e olyan vetélytárs, akit sajnálsz, hogy eltávozik az idei mezőnyből?
- Még nem teljes ugyebár az idei felállás, ezért nem mondanám, hogy bárkit is sajnálnék az idei évből. Nagyon-nagyon reménykedem, hogy mindenki részt vesz idén és a tavalyihoz hasonló felállásban tudjak versenyezni.
- Egy szezonra mennyire komoly a felkészülés? Mennyi testedzést igényel a túraautózás?
- Nagyon komoly. Ugye a fizikai felkészülés az már januárban megkezdődik és ezt követi egy szinten tartó testedzés sorozat követ. A fizikai felkészülés nyilvánvalóan az autósportban nagyon komoly hagyományokkal és feltétel rendszerrel is bír. Az edzés tervem már harmadik éve ugyanaz, amit a személyi edzőmmel alakítottunk. Ezt nagyon fontosnak tartom még akkor is, ha a legnagyobb felkészülést nem a túraautózás követeli meg, akkor is nagyon fontos a szinten tartás.
- Autóversenyzés mellett valamilyen más sportot űzöl esetleg?
- Öööö nem. Nem is voltam soha olyan sportos alkat. Ugye a fizikai felkészülés alatt, ami úszás, kocogás, súlyzózás azért az edzésprogram része kell hogy legyen, az autóversenyzésen kívül nem is tudom elképzelni magam máshol.
Avatar
Beni43
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 236
Csatlakozott: 2012.02.05. 19:06
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Beni43 » 2013.04.26. 17:14

Ja és a következő futam 3 kerek hét (na jó 2 és fél hét) múlva lesz, Barcelona aszfaltcsíkján. Tavaly a venezuelai Pastor Maldonado lett a győztes, ami után ki is gyulladt a pit. Második Alonso a harmadik pedig Kimi lett akkor. A pálya történetének első futamát Juan Manuel Fangio szerezte még 1951-ben.
Avatar
Beni43
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 236
Csatlakozott: 2012.02.05. 19:06
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Beni43 » 2013.04.26. 20:59

Említettem a Pikes Peak-et. Mielőtt jobban belekezdenék (holnap leírok mindent) nézzünk meg egy videót. Ari Vatanen 1988. Már akkoriban is foglalkozott ezzel a sportággal a Peugeot, de egyszer már kiszállt. Idáig. Amit itt láthatunk egy Peugeot 405 T16. Íme:

Avatar
Beni43
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 236
Csatlakozott: 2012.02.05. 19:06
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: wittman » 2013.04.27. 06:59

Kemény legény, látom neki is gond volt a szemből sütő Nap.
Avatar
wittman
Kiemelt tag
Kiemelt tag
 
Hozzászólások: 1890
Csatlakozott: 2010.04.30. 17:11
Tartózkodási hely: Arad - Szatmárnémeti

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Beni43 » 2013.04.28. 21:52

Nos, aki lent hagyja a napszemüvegét.... [biggrin]

De most beszéljünk a WTCC futamról. Ma rendezték a Slovaki Ring-i futamot és jó volt, nem kiváló, de jó. Igazából az első verseny "unalmas lenne ha Norbiért nem szoríthatnánk" mondta a két kommentátor. Szerencsére volt miért izgulnunk. Az első versenyhez nem lehet többet fűzni: MEGMONDTAM, MEGMONDTAM, MEGMONDTAM, MEGMONDTAM, MEGMONDTAM, MEGMONDTAM, MEGMONDTAM, MEGMONDTAM, MEGMONDTAM!!!!!!! A CIVIC-EK FANTASZTIKUS VERSENYT BEMUTATVÁN 1-2-3 SORRENDBE ÉRTEK BE, AHOL NORBI A DOBOGÓ LEGALSÓ FOKÁRA ÁLLHATOTT!!! Ez akkor is jól statuálja, mennyire jó kocsi is ez. Teljesen szerethető, vezethető. Akkor sem szabad azt mondani, hogy a BMW-t meg kellett volna tartani. Habár....

Futam2. Beteljesült a lehetetlen. Tom Coronel a fordított sorrendnek köszönhetően a pole pozícióból indulhatott. Ez a helyezése a verseny leintéséig kitartott. Szerencsével tegyük hozzá, ugyanis a második pozícióból Pepe Oriola indulhatott, szóval ez már 1 autó ami feltarthatta a Chevy-ket, de Huff is ott volt ez még +1. Ez miatt, a sorrend az elején Monetiro, Muller volt. A Hondások fantasztikus rajtot vettek, és gyorsan felértek a mezőny elejére a 9-ik (Monteiro) és 10-ik (Tarquini) helyről. A Seat-ok viszont annyira feltartották a mezőnyt, hogy végül Coronel hatalmas előnnyel rendelkezett, aminek köszönheti győzelmét, jó a kocsik megkapták a karbonszálas ajtókat, amik nagy súlycsökkenést eredményeztek, jó új motor (a versenyzők szerint az nem jelent semmit az a +10 lóerő), de akkor is kisebb csoda az eset. Norbi sajnos nem tudta befejezni a futamot, műszaki gondok. Kár ..... Sajnos a 8-ik helyen beragadt Chilton mögé, de legalább szerzett volna pontokat. Így az összetett 12-ik helyén áll és 22 pontja van. Jó volt ez, úgy érzem.

Még jelentkezem holnap reggel várhatóan, aki tudja hallgassa reggel a Morning Show-t, mert Sebestyén Balász versenyezni fog Jenson Button-nal!!!!!! (dinnyés Ladákban...... komolyan, dinnyés 1200-as Ladákban..... :P :D [Jézusom])
Avatar
Beni43
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 236
Csatlakozott: 2012.02.05. 19:06
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Gaccso » 2013.04.29. 18:49

Eben a WTCC- ben jó is meg nem is ez a fordított sorrend. Egy nap ugyebár két futamot rendeznek, és az első tíz sorrendje megcserélődik. Ettől persze lehetnek izgalmas futamok, küzdelmesebb a bajnokság, de számomra az igazi győzelmet még mindig ki kell érdemelni, nem kiosztani. Ügyes fiú ez a mi Norbink, főleg, hogy a riportodban olvastam semmi gokart, vagy más előzmény. Egy igazi őstehetség. Sajnos a forma 1- nek sokkal nagyobb keletje(üzlete) van, mint a WTCC- nek (vagy a rallinak), pedig sokkal több izgalom van benne, és a futamok is elérhetőbbek az átlagembernek. Szerencsére, hogy Norbi ilyen jól szerepel, így legalább néhány futamot közvetítenek a tévében egyenesben.
Avatar
Gaccso
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3922
Csatlakozott: 2010.04.28. 21:39
Tartózkodási hely: Győr

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Beni43 » 2013.05.07. 09:38

Előreláthatólag (érettségi szünet de szeretlek) ma fogom a Pikes Peak-et bemutatni. Annyit szeretnék hozzátenni, hogy ez nem tartozik a WRC naptárba. És majd próbálok valami WTCC-set is összehozni, mert kint voltam és az élmények csak úgy kavarognak bennem. [wakka]
Avatar
Beni43
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 236
Csatlakozott: 2012.02.05. 19:06
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Destyn » 2013.05.07. 15:23

Beni43 írta:Előreláthatólag (érettségi szünet de szeretlek) ma fogom a Pikes Peak-et bemutatni. Annyit szeretnék hozzátenni, hogy ez nem tartozik a WRC naptárba. És majd próbálok valami WTCC-set is összehozni, mert kint voltam és az élmények csak úgy kavarognak bennem. [wakka]


Kíváncsian várjuk!
Ui : De jó neked! Nektek úgy látszik, még megadják az érettségi szünetet.
Avatar
Destyn
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 717
Csatlakozott: 2010.05.01. 09:36
Tartózkodási hely: Noszvaj , HUN

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Beni43 » 2013.05.07. 16:29

Destyn írta:Kíváncsian várjuk!
Ui : De jó neked! Nektek úgy látszik, még megadják az érettségi szünetet.


Na ezt kérlek magyarázd el, hogy nincs egyáltalán ilyen nálatok, vagy micsoda? :O
Avatar
Beni43
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 236
Csatlakozott: 2012.02.05. 19:06
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Destyn » 2013.05.07. 17:52

Beni43 írta:Na ezt kérlek magyarázd el, hogy nincs egyáltalán ilyen nálatok, vagy micsoda? :O


Már vagy harmadik éve, hogy nem adják meg az érettségiszünetet a suliban ahova járok.
Avatar
Destyn
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 717
Csatlakozott: 2010.05.01. 09:36
Tartózkodási hely: Noszvaj , HUN

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Beni43 » 2013.05.10. 10:56

Őszinte részvétem. [unsure]

Na, de sokat ígérgettem a Pikes Peak-et. Ott kezdődik a történet, hogy a Pikes Peak valójában egy hegy Colorado államban. 4302 méter magas hegy, melynek tetejére egy fizetős út visz fel. Még 1915-ben épült félmillió amerikai dollárból. 1916-ban már rendeztek rajta egy versenyt is autóknak és motoroknak, ami mind a mai napig él és virul!!!!! Kevés ilyen van.
Eleinte 18:25.700 volt a leggyorsabb idő. De ma mi a helyzet?
Csak kocsival Rhys Millen 9:46.164 alatt futott fel erre az átkozott hegyre 20 km, 156 kanyar és 1440 m emelkedés után. Holly Jesus nem gyenge. Mindezt egy Hyundai Genesis Coupe-ban. KEvesebb mint 10 perc alatt ez az ember fogta magát és felrohant egy hegyre! Mondjuk a kocsi hatalmas változásokon ment keresztül és alig emlékeztet valami az eredetire, de akor is kevesebb mint 10 perc!!! HOOLLLYYYYY JESUS!


Nem rossz az ember!!!!
Az Új-Zélandi úriember egy korábbi rekorder, Rod Millen fia. Ő vlt az aki az elsők között ment fel a hegyre 1000+ lóerős kocsival. Csak 40 másodperccel lépte át a régi rekordot.... Toyota Celica-ja mind a mai napig fényes dísze a versenyautók palettájának. 1994-ben állította fel a rekordot, amit csak Nobuhiro "Monster" Tajima tudott csak megdönteni 2007-ben. Azóta a rekordok csak dőlögetnek. Tajima-ról érdemes néhány szót szólni.
1950-ben született japán pilóta volt az első aki 2011 június 26-án átlépte a 10 perces álomhatárt a maga 9:51.278-as idejével. Mindezt egy Suzuki SX4-ben.
Kép

2012-ben elektromos kocsival próbálkozott, több kevesebb sikerrel. Idén viszont egy Toyota GT86-tal próbálkozik. Nem éri el vele bár az 1000 lóerőt, de így sem gyenge.

Idén fura lesz a helyzete, ugyanis jön egy gyár is, konkrétan a Peugeot egy apró, de annál keményebb kocsival. Egy Peugeot 208-as lett átalakítva. MEgkapta a korábbi LeMans-i versenyautó motorját, valamint annak hátsó légterelőjét. Így sikerült egy viccesen kinéző kocsit ami 1.8s alatt 0-100-ra gyorsul, 0-200 3,4s és a 240km/h végsebességet 7s alatt éri el. Nem rossz. Főleg, ha maga a 8-szoros bajnok Sebastian Loeb vezeti. Az első tesztek után azt nyilatkozta, megijedt tőle. Annyira durva. [woot] [woot]


Sajnos most el kell siessek, de ha lesz időm, folytatom, nem ígérek be semmit, de reménykedem. Nos, ennyi lettem volna ma, remélem hamarosan újra találkozunk. Én Beni43 voltam és várom az észrevételeket, hangulatokat, megfigyeléseket, bármit ezzel kapcsolatban.
Avatar
Beni43
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 236
Csatlakozott: 2012.02.05. 19:06
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Gaccso » 2013.05.10. 18:08

A régi B csoportot juttatja eszembe ez a verseny. Ott voltak ilyen agyontuningolt szörnyetegek. Amit aztán végül is azért is tiltottak be, mert a legkisebb hiba is csúnya halálesetekkel végződött. Persze akkor még a nézőket sem tartották kordában. Sok videón lehet látni, mintha egy május elsejei felvonuláson mennének az emberek között 200- al a versenyzők. Szétnyílik előttük a tömeg, majd rögtön össze is zárul.
Avatar
Gaccso
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3922
Csatlakozott: 2010.04.28. 21:39
Tartózkodási hely: Győr

Re: Motorsportok 2013

HozzászólásSzerző: Beni43 » 2013.05.20. 11:23

Ó a Group B. Szépségesek. [biggrin] MAjd arról is lesz valamiféle írás.

VISZONT MINDENKI AKI OLVASSA KÉREM VÁLASZOLJON A KÉRDÉSRE!
Időmérő edzésen vagyunk, a sportbíró te vagy. Az egyik pilóta beállított egy legjobb időt magának. Hirtelen kimegy mindenki, ő maga is, ráadásul elsőként. Úgy dönt mindenkit feltart, így övé a pole. Előzni nem nagyon lehet, ezért mindeni elkezd vonatozni és szélárnyékban maradni. A Q2-be 12 autó jut be, de 2-en nem veszne részt/később jött ki, mint mindenki.
KÉRDÉS: Megbüntetnéd-e mind a 10 pilótát, és hogyan?
Avatar
Beni43
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 236
Csatlakozott: 2012.02.05. 19:06
Tartózkodási hely: Szekszárd

ElőzőKövetkező

Vissza: Beszélgetősarok

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


cron