Hajók, Csaták, Tengerészek

Bármilyen téma, bármiről, bármivel kapcsolatban
Chat room - Anything, that you want to speak from

Moderátor: Lacc

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: Joe711 » 2015.01.09. 18:58

Ez igazi csemege a Császári és Királyi haditengerészetről:

http://www.filmportal.de/video/die-oest ... -weltkrieg

És ahol megosztották:
A facebookon a "Hajó és történelem egy 5000 éves kaland" csoportja

https://www.facebook.com/groups/5815937 ... 821375195/
Avatar
Joe711
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1235
Csatlakozott: 2011.05.07. 20:08
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: wittman » 2015.01.09. 20:30

Ez szuper film köszi érte élvezet volt végignézni.
Avatar
wittman
Kiemelt tag
Kiemelt tag
 
Hozzászólások: 1890
Csatlakozott: 2010.04.30. 17:11
Tartózkodási hely: Arad - Szatmárnémeti

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: zozo » 2015.01.10. 12:30

Érdekes film, köszi a megosztását!
Avatar
zozo
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 885
Csatlakozott: 2010.07.20. 08:50
Tartózkodási hely: Sajókaza, HUN

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: Drotmalac » 2015.01.13. 08:43

Nagyon jó kis film, ezer köszönet a megosztásáért.
Avatar
Drotmalac
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1191
Csatlakozott: 2012.11.29. 10:41
Tartózkodási hely: Csemő

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: Drotmalac » 2015.01.13. 15:36

Evezzünk kicsit más vizekre.
Szeretném bemutatni a szerintem három legelba****... izé kétes sikerű hajókonstrukciókat.

Miután megépült a francia La Gloire 1859-ben és az HMS Warrioir 1860-ban, majd mindent még jobban megkavarva a CSS Virginia és USS Monitor 1862-ben, elkezdődött a páncélozott hajók kora.
Tervezők és álmodozók próbálták újra feltalálni a hadihajó építést, mert a korábbi fa hadihajókat az új, acéltestű, páncélos hajók egycsapásra elavulttá tették.
Sok hadihajót szántak korszakalkotóan újszerűnek, a tervezők a régi és új találmányokat ötletszerűen ötvözve hajmeresztőbbnél hajmeresztőbb konstrukciókkal álltak elő.

Az HMS Captain (1869), Tervezője Cowper Phipps Coles kapitány volt, akinek egyébként voltak használható ötletei, többek között a Lajta Monitor lövegtornyát is ő tervezte.
Az HMS Captain koncepciója lényegében arra alapult, hogy ötvözni kívánta a hagyományos vitorlásokat, az addigra bevált, lapos fedélzetű lövegtornyos hajókkal.
A terv egyszerű volt, fogjunk egy bevált konstrukciót, mint az HMS Warrior, emeljük meg a fedélzetet, az ütegsorok helyére pedig tegyünk be lövegtornyokat, melyek mindkét oldalra tudnak tüzelni.
Így a vitorlák kezelését nem akadályozza semmi és a lövegeknek sincs útban a kötélzet és az árbocok (azt a szépséghibát, hogy helyette a hajó törzse, orra és tatja volt útban ne nézzük...) Szóval elméletben a Captain mindkét oldalra, kb 160 fokban tudott tüzelni, négy 12 inches lövegéből. Legyünk modernek, az árbocokat is készítsük acélból, mivel erősebbek, mint a fa (és nehezebbek is) A hajó legyen gyors, szép nagy fregattokra jellemző keresztvitorlázattal.
Szóval a hajó 6900 tonnás lett, acél árbocozatán 3500 négyzetméternyi vitorlával, 100-200 mm-es páncélzattal, két hajócsavarját 5400 lóerős gépek hajtották.
Egy dologra azonban nem gondoltak, mivel a fedélzet fentebb került, nehéz acélárbocokkal, alatta nehéz páncélozott lövegtornyokkal, melyek miatt a súlypontja túlságosan is felülre került.
Persze voltak kísérletek, melynek során már az első borulási próbán elhasalt volna, ha nem kozmetikázzák ki az eredményeket. De túl fontos volt, hogy Britannia továbbra is a vezető hajóépítő nemzetként a lehető legmodernebb, leginnovatívabb hajókkal rendelkezzen.
1870 szeptember 6.-án, első útján, fedélzetén tervezőjével egy nem túl erős szél aztán egyszerűen felborította, 480 emberrel a fedélzetén, egyszerűen elsüllyedt.
Kép

Szintén angol gyártmányú szörnyeteg volt az HMS Polyphemus(1881) A hajó azért épült, mart az admiralitás kereste hogyan is lehetne a tengerean használni az új találmányt, a Whitehead torpedót (Whitehead "megörökölte" a találmányt, társa Giovanni Biagio Luppis von Rammer, vagyis Lupis János András halála után, így ő lett a torpedó atyja)
Egészen pontosan fogalmazva a Polyphemus egy nehéz páncélzatú öklelőtorpedó. KOrának egyik legáramvonalasabb, leggyorsabb hajója volt, 17,5 csomós sebességével gyorsabban mozgott, semmint a nehézlövegekkel irányozni lehetett volna a korabeli lövegtornyokkal, a kisebb fegyverektől pedig 100-200 mm-es páncélzata védte meg.
A hajó úgy nézett ki, mintha egy nagyobb tengeralattjáróra rátették volna egy két számmal kisebb naszád fedélzetét, a hajó nagyrészt víz alatt volt, felül csak egy egészen valószínütlenül keskeny fedélzet látszott ki a vízből. A hajó orrát alaposan megerősítették, a közepe viszont üreges lett, az üreg volt a torpedóvetőcső, amelyből víz alól lehetett indítani az akkor mindenekfelett álló csodafegyvert, a torpedót. De hogy ne szorítkozzon a hajó csak erre az egy fegyverre, az erős döfőorr a hajó 17,5 csomós sebességével kombinálva gyilkos fegyver volt (ugyebár a CSS Virginia is elsődlegesen öklelőzött, csakúgy mint Tegetthoff flottája Lissánál) Hogy a fedélzet ne legyen teljesen fegyvertelen felszereltek még 6db 1 inches Nordenfelt gyorstüzelő löveget is.
A 2600 tonnás 73 méteres hajó arra volt hivatott, hogy fura alakjával képes legyen áttörni magát egy drót és láncakadályokkal védett kikötő védelmén, elintézze az őrhajókat, a kapitális hajókat pedig megtorpedózza vagy meglékelje döfőorrával. Bár egy próbán bizonyította, hogy alkalmas a feladatára, addigra azonban a lövegtornyok és a nehezebb lövegek irányzása sokat fejlődött, így nem készült a hajóbol több példány, harccselekményben sem vett részt...
Kép

Végül de nem utolsósorban az oroszok kerek hajója a Navgorod(1871):
A hajót Andrei Alexandrovich Popov tervezte, nem egészen tiszta, hogy mi járt a fejében, de talán, hogy viszonylag kis hajóra nagy fegyverzetet telepíthessen. A Novgorod folyami hadihajó volt, habár elsődlegesen azért, mert a tengeri próbákon horrorisztikusan rosszul szerepelt.
A hajó hossza 30,8m, és a szélessége is ugyanennyi volt, ugyanis szabályos kör alakja volt, a hajón egyetlen kormánylapát volt és hat egymástól független propeller hajtotta, fegyverzete, két középen elhelyezett, de egymástól függetlenül forgatható 11 inches (280mm-es) löveg, volt, kiegészítve még 2db négyfontos löveggel. Hiába a hat propeller és a 20000 lóerő, a 2500 tonnás koronghajó csak 7 csomó elérésére volt képes.
A hajó manőverezhetősége egy rémálom volt, ha a lövegeket külön sütötték el, mivel nem teljesen a hajó közepén voltak, elkezdték forgatni a korong alakú hajót, a kormány lényegében semmire nem volt jó, a kormányzás pedig az egymástól független hat propellerrel lényegében lehetetlen volt, a hajó valójában csak kóválygott, mivel orra sem volt, imbolygott és a hullámok is dobálták.
Ennek ellenére készült egy nagyobb példány, melyet Popov saját magáról nevezett el, illetve egy ehhez hasonló, de inkább mandula alakú cári Jacht, a Livadia, bár az inkább mandulamag alakú volt.
A tengerészek a tervező után Popovkának "becézték" őket. Minden hiányosságuk ellenére végigharcolták a Török orosz Háborút (1877-1878), de a teljesítményükről csak annyit írnak, hogy "kielégítő", ami lefordítva lényegében, annyi, hogy tudott lőni, mert van rajta ágyú...
A Novgorodot 1903-ban kivonták a szolgálatból, de csak 1912-ben bontották el.
Kép
Avatar
Drotmalac
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1191
Csatlakozott: 2012.11.29. 10:41
Tartózkodási hely: Csemő

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: wittman » 2015.01.13. 17:53

Nagyon szép a makett és a leírás tátott szájjal olvastam :)
Avatar
wittman
Kiemelt tag
Kiemelt tag
 
Hozzászólások: 1890
Csatlakozott: 2010.04.30. 17:11
Tartózkodási hely: Arad - Szatmárnémeti

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: Joe711 » 2015.01.13. 21:37

Köszi az összefoglalót, a Polyphemusról még nem is hallottam.
Ez a korszak nagyon érdekes volt, mai szemmel tényleg nagyon vad hajók születtek. Az ebben a korban született hajók sokkal egyedibbek, érdekesebbek nekem mint az első világháborúra letisztult, egységes hajóformák.
Szeretném pontosítani a leírásod, az SMS Leitha tornya Coles rendszerű volt, de magát a tornyot nem Ő tervezte.

Várom a folytatást, üdv: Józsi
Avatar
Joe711
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1235
Csatlakozott: 2011.05.07. 20:08
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: Drotmalac » 2015.01.13. 23:30

Nyilván, hiszen nem is tervezhette volna saját-kezűleg, mivel a Lajta építésének kezdetén Coles már alulról szagolta a tengeri hínárt, hiszen az SMS Leitha építése 1971-ben kezdődött, Coles pedig az HMS Captainnal odaveszett 1970-ben.
Ha jól tudom a Leitha és a Maros voltak az első nem angol hajók, ahol a Coles rendszerű tornyokat építették be és ha jól tudom erre azért volt lehetőség, mert el-barterezték a torpedóért cserébe.
Akkoriban a Monitorok tornyainál az Ericsson -féle torony volt az általánosan használatos.
A két torony között a fő különbség, hogy Ericsson tornya egy középső tengelyen fordult el, ez a tengely tartotta a torony teljes tömegét a torony alatt pedig a terjedelmes mozgatómechanizmus rengeteg helyet elvett, mivel a torony tetemes tömegét nem akarták folyamatosan ezen a tengelyen billegtetni, ezért az egész tornyot fel kellett emelni, elforgatni és visszaengedni a fészkébe, hogy a lövegek tüzelhessenek.
Coles tornya ezzel szemben a modern lövegtornyokhoz hasonlóan lényegében egy axiális görgőcsapágyon nyugodott, a mozgást pedig egy fogaskoszorú/fogaskerék kapcsolat biztosította. Így a torony tömege sokkal egyenletesebben oszlott meg a mozgatómechanizmuson, így nem volt szükség emelgetésre. Az egyszerűbb szerkezet ráadásul kevesebb helyet foglalt, a torony közepén nem tengely futott végig, hanem egy akna, ami a torony alatti lőszerraktárba vezetett.
Az első hajó, melyet Coles rendszerű lövegtornyokkal láttak el az HMS Prince Albert(1862) volt, egy 3690 tonnás tengeri monitor, vagyis partvédő páncélos, a hajót nem Coles tervezte, csupán a 4db egyenként egy-egy 9 inches löveget magában foglaló tornyot.
A második hajó melyet a Coles rendszerű toronnyal szereltek fel, és amelyen Coles először építette meg a kétlöveges tornyát, melynek egy változata van a Leithán is, az a HMS Royal Sovereign, amely eredetileg 1849-ben 121 ágyús elsőosztályú sorhajónak épült. Coles azonban előállt egy ötlettel, hogy építsék át, az akkorra már haszontalan fa hajót. 1864-ben aztán hozzá is láttak. Elbontották az árbocokat, a felső fedélzeteket, a törzset ellátták páncéllemezekkel, megerősítették a szerkezetet. A hajó új fegyverzete 5db eredetileg 10,5 inches, vagyis 270mm-es huzagolatlan löveg volt, négy lövegtoronyban vagyis közülük három egyes, de kettő dupla löveges toronyban volt elhelyezve, a fegyvereket később 9-inches, huzagolt lövegekre cserélték.

Valóban egyediek a korabeli hajók, hiszen senkinek még csak fogalma sem volt, hogy mégis milyen legyen a modern hadihajó, így próbálkoztak. Hol több, hol kevesebb sikerrel, ha meg valami bevált, akkor azt továbbvitték.
Avatar
Drotmalac
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1191
Csatlakozott: 2012.11.29. 10:41
Tartózkodási hely: Csemő

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: Drotmalac » 2015.01.14. 12:29

A szerencsétlen konstrukciójú hajók után szeretném bemutatni a világtörténelem talán legpechesebb hajóját.
A USS William D. Porter /DD-579/ tragikomikus kalandjain szerintem azóta is sírva nevet az egész amerikai haditengerészet.
Szóval a Porter egy Fletcher osztályú kísérőromboló volt, 1943 július 6.-án állt szolgálatba, A 114,7m hosszú, 2050 tonnás hajót két hajócsavar hajtotta, összesen 60000 lóerővel, 35 csomós sebesség elérésére volt képes, fegyverzete 5 db 5 inches löveg, 4db 40mm-es és 4db 20mm-es légvédelmi löveg, 10 torpedóvetőcső, 8db mélységi bomba vető volt.

A próbautak után első éles bevetése egy tipikus kísérő feladat volt, el kellett kísérnie a USS Iowa csatahajót Norfolkból Iránba. Ebben leginkább az volt az érdekes, hogy az Iowa fedélzetén igen prominens utasok voltak, közelebbről Franklin Delano Roosevelt, az Amerikai Egyesült Államok elnöke és kísérete, akik Iránba igyekeztek, egy titkos csúcstalálkozóra Stalinnal és Churchillel.
Szerencsére nem a Porter volt az egyetlen kísérőhajó... Az út nem volt sétahókázás, hiszen keresztül kellett vágni a német U-botoktól hemzsegő Atlanti Óceánon.

Nos a USS William D. Porter kálváriája még az indulás előtt elkezdődött, 1943 november 12.-én hogy másnap randevúzzon a konvojjal, kifutott a kikötőből, ez az egyszerű manőver nem ment teljesen zökkenőmentesen.
Valaki elfelejtette teljesen felhúzni a horgonyt, miközben a Porter elindult hátrafelé, a horgony valahogy a mellette horgonyzó testvérhajója fedélzetére került, ahogy a Porter kifarolt a dokkból végigborotválta a másik hajó fedélzetét, a felszerelést, csónakokat, csónakdarukat, fegyverállásokat, kötélzetet, sok ezer dollárnyi kárt okozva.
A Porter kapitánya LT.CDR WILFRED A. WALTER írt egy rövid bocsánatkérést, de nem volt idejük feltakarítani a rombolást, amit okoztak, hiszen menetparancsuk volt, sürgősen indulniuk kellett, hogy találkozzanak az Iowával, rajta az elnökkel.

Alig 24 órával a sajnálatos horgonyos malőr után a USS William D. Porter elfoglalta kijelölt helyét a konvojban, 8 napos út állt előttük, ellenséges tengeralattjáróktól hemzsegő vizeken, így készen kellett állni minden eshetőségre, főként, hogy a kísért csatahajón maga az elnök utazott, így a feladat egyszerű volt: Gyakorolni kell a tengeralattjáró elhárítást, töltet nélküli gyakorló mélységi bombák kilövésével.
A legénység tehetsége ismét megcsillant, miközben az egyik zseni hatástalanította a gyakorlásra szánt tölteteket, az egyik még éles mélységi bomba egyszerűen a tengerbe gurult, mert ugye le kell fektetni egy tengeren hánykolódó hajó fedélzetén a hengeres mélységi bombát...
Mindezt veszélyes közelségben a konvojban haladó USS Iowa csatahóhoz, melyen az elnök utazott, hát persze, hogy a mélységi bomba felrobbant, ekkor szabadult el a pokol, a robbanástól minden hajó szonárja jelzett, azonnal riadót fújtak, hiszen robbanás történt, nyilván mert a konvojt megtámadta egy U-bot, hiszen senki sem gondolt arra, hogy a konvoj egyik hajóján valaki ekkora bal**sz lenne.
A konvoj kitérő manőverezésbe kezdett, mindenki felkészült, hogy felkutassák és megsemmisítsék a fantom-tengeralattjárót, amely éppen az elnök hajóját készül megtámadni.
Ekkor a Porterről megérkezett a jelzés, hogy "Bocsi, csak mi voltunk." de még szerencséjük is volt, a bomba lesüllyedt egy kicsit robbanás előtt, különben lerobbantotta volna a romboló farát.
De azért megkapták a sorstól a büntetésüket, nem sokkal később egy törőhullám megbillentette a hajót, egy tengerészt elsodort (sohasem találták meg) és a fedélzetre ömlő víz elárasztotta a gépház egy részét. (persze hogy nyitva kell lenni a fedélzeti nyílásoknak nyílt tengeren...)
Ettől a Porter kicsit leszakadt a konvojtól, ki kellet volna használniuk a lehetőséget és visszaoldalogni Norfolkba...
Ernest King admirális, a konvoj parancsnoka, akinek kezdett kicsit elege lenni a William D. Porterről szinte óránként érkező hiba és kárjelentésektől ekkor a rádiócsendet megtörve személyesen beszélt rádión Walter kapitánnyal, hogy most már hagyják abba a hülyéskedést és kezdjenek kísérőrombolóhoz méltó viselkedésbe, Walter kapitány esküdözött, hogy javítani fog a hajó és a legénység teljesítményén.
Hát... nem sikerült.

Olyannyira nem, hogy már 14.-én újból felhívták magukra a figyelmet. Maga Rosevelt javasolta az Iowa kapitányának, hogy engedjenek fel ballonokat és gyakoroljanak a légvédelmi ágyúkkal. Walter kapitány elérkezettnek látta az időt, hogy javítson megtépázott jóhírükön és utasította a lövészeit, hogy szedjék le a ballonokat, amiket az Iowa elhibázott.
Meglepő módon ez még sikerült is. Ám ezután a kapitány megint megkísértette a sorsot. A sikeres légvédelmi gyakorlaton felbuzdulva úgy gondolta, hogy eresszenek el pár gyakorlólövést a torpedókkal, természetesen a kézenfekvő célpont az Iowa volt.
A gyakorló lövések lényege, hogy céloznak, lőnek de torpedót nem tesznek a vetőcsőbe. Ám a négyes csőben mégis bent maradt egy torpedó, ami nem is lett volna baj, hiszen az egyes, kettes és hármas vetőcsövekkel gyakoroltak. A kapitány parancsot adott: "-Egyes tűz!" és nem történt semmi, majd "-kettes tűz!" és megint nem történt semmi, ám amikor azt találta mondani, hogy "-Hármas tűz!" akkor a négyes vetőcső felől hangos "Woosh!" hallatszott és már száguldott is egy fehér buborékcsík az Iowa felé.
Rádiócsend volt érvényben, amit nem illik megsérteni, kivéve indokolt esetben, mint pl: "Ellenséges hajót vagy tengeralattjárót észleltünk, riadó!" vagy "Elnézést, de véletlenül kilőttünk egy torpedót az elnök hajója felé." Ám Walter kapitány nem akarta megtörni a csendet, így fényjelekkel próbáltak jelezni az Iowának, hogy egy torpedó közeledik feléjük. Nos a kapkodásban sikerült azt jelezni az Iowa felé, hogy "Teljes sebességgel megyünk hátramenetben."
Majd valakinek mégis volt annyi esze, hogy esetleg meg lehetne törni a rádiócsendet és rádión jelezték az Iowának, hogy: "Azonnal élesen jobbra, egy torpedót lőttünk ki rátok véletlenül!"
Szerencsére az Iowán addigra megtanulták, hogy a Portertől az ilyesmit halálosan komolyan kell venni és az utolsó pillanatban elkanyarodtak a torpedó elől.
Ekkor King admirális szépen megkérte a Porter legénységét, hogy mielőtt újból megkísérlik az elnök meggyilkolását, inkább váljanak ki a konvojból és menjenek Bermudára.

Így is történt, Bermudán aztán felfegyverzett tengerészgyalogosok fogadták őket, akik letartóztatták az egész bagázst. A kihallgatások során aztán megállapították, hogy nem holmi szabotőrök összeesküvéséről van szó, hanem csupán inkompetens bal**szokból áll a legénység, így végül csak kisebb büntetést kaptak, mint dokkszolgálat és büntetőmunka.
Végül hazafelé maga Roosevelt is meglátogatta a Porter legénységét és elengedte a büntetésüket.

A flotta ezután keresett egy megfelelő állomáshelyet, ahol nem okozhatnak gondot. Így Alaszkába vezényelték őket, ahol nincs egyetlen elnök sem akire veszélyt jelentenének. Meg különben is mi bajt okozhatnának ott?
Az alaszkai "száműzetés" eléggé unalmasan telt, de nem mondhatni, hogy eseménytelenül. Mert mit is tesz a tengerész aki unatkozik? Hát persze, hogy iszik egyet, kettőt.
És mit csinál egy hadi-tengerész, aki ivott és még mindig unatkozik?
Az egyik kapatos matróznak az jutott az eszébe, hogy elviszi az egyik löveget egy körre és lövöldözni kezd. Volt annyira szerencsétlen, hogy a gránát pont a bázis parancsnokának a háza elé, pontosabban a virágos kertjébe csapódott, ahol ráadásul éppen más tisztek és feleségeik vendégeskedtek egy kis kerti partyn, páran közülük megsebesültek, szerencsére nem súlyosan...

Eddigre a USS William D. Porter fedélzetén szolgálni nagyjából a latrinatakarítással volt egyenértékű és súlyos büntetésnek számított...

A Portert végül a Csendes Óceáni hadszíntérre vezényelték, mert minden hajóra szükség volt.
Itt új parancsnokkal, CMDR CHARLES M. KEYES vezetésével egészen jól helytállt, bár a többi tengerész még mindig a Porter és legénysége hőstettein köszörülte a nyelvét. Gyakran mondogatva "-Ne lőjetek, veletek vagyunk!"
A végzet hasonlóan nevettségesen érte utol, mint amilyen az egész karrierje volt.
Okinawánál 1945 június 10.-én a csata peremén voltak figyelőszolgálaton, ott kevésbé volt valószínű hogy baráti hajóra lőnek. Itt voltak, amikor a japán bombázók Kamikaze támadást intéztek a flotta ellen.
Végezve a feladatát a USS William D. Porter kitérőmanőverezésbe kezdett és sikeresen lelőtt jó-néhány bombázót, ám az utolsó sikeres lövés után, balszerencséjükre a lelőtt bombázó a vízbe zuhanva tovább haladt a hajó felé és éppen a Porter alatt robbant fel.
A robbanás kiemelte a hajót a vízből és csaknem kettétörte, három óra múlva a Porter elsüllyedt.
Vagyis a USS William D. Portert egy olyan japán Kamikaze süllyesztette el, amit már lelőttek és lezuhant.

A legénységnek szerencséje vagy szerencsétlensége, hogy senkinek a haja szála sem görbült meg, így mindannyian élvezhették a hajó és legénysége jó hírnevét, életük végéig.
Avatar
Drotmalac
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1191
Csatlakozott: 2012.11.29. 10:41
Tartózkodási hely: Csemő

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: János » 2015.01.14. 19:56

Ez csuda jó volt! hahaha hahaha hahaha
The paper modeling is always in my mind.
Avatar
János
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2010.10.15. 14:59
Tartózkodási hely: Kaposvár,HUN

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: Tamás » 2015.01.15. 09:47

Ez tényleg nagyon jó, akár még filmet is lehetne forgatni belole. [lol]
A HMS Polyphemusról találtam véletlenul 3 képet:
KépKépKép
A Novgorod modeljét meg lehet venni papírból is:
http://sklep.gpm.pl/modele-kartonowe/ok ... 0/nowgorod
Avatar
Tamás
Haladó fórumozó
Haladó fórumozó
 
Hozzászólások: 490
Csatlakozott: 2013.07.21. 09:27
Tartózkodási hely: Szlovákia

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: wittman » 2015.01.15. 12:42

Az asztal megoldás nekem is tetszik, nekem egy másik fil jutott eszembe vagyis egy magyar film témájául szolgálhatna a monitoron szolgálók kalandos élete az I. VH idejéből, mondjuk lehetne a háború kezdetétől a befejezésig.
Avatar
wittman
Kiemelt tag
Kiemelt tag
 
Hozzászólások: 1890
Csatlakozott: 2010.04.30. 17:11
Tartózkodási hely: Arad - Szatmárnémeti

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: Joe711 » 2015.01.18. 22:21

Ez a sztori tényleg filmet kívánna magának, köszi a megosztást !

Ha kivágókról beszélünk, a livadia-t is kiadták:
http://www.waldenfont.com/papermodels/p ... oductid=11
Avatar
Joe711
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1235
Csatlakozott: 2011.05.07. 20:08
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Az Adria Kurszk-ja

HozzászólásSzerző: Joe711 » 2015.02.16. 20:39

Sziasztok !

Internetes barangolásom során ismerkedtem meg az alábbi szomorú történettel.
Erről a történetről soha nem hallottam, ezért gondolom hogy érdekes lehet másoknak is.
Mivel nem rendelkezem a Drotmalacra jellemző géppuskaujjakkal (ami a leütött betűk számát illeti...), ezért a linket osztanám meg veletek.

http://forum.hajosnep.hu/topic/68/az-adria-kurszkja/

(Ha ez bármi miatt aggályos, akkor nyugodtan szóljatok.)

Üdv: Józsi
Avatar
Joe711
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1235
Csatlakozott: 2011.05.07. 20:08
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Hajók, Csaták, Tengerészek

HozzászólásSzerző: Drotmalac » 2015.03.06. 14:25

Köszi Joe,

Érdekes történet.
Ez is jól mutatja, hogy a tengeralattjárók, főként a régebbiek a többi hajóhoz képest is mennyire veszélyesek.
Ha lehet ilyet mondani azok a szerencsésebbek, akik egy ilyen hajó elsüllyedésekor azonnal meghalnak, a kevésbé szerencsések pedig lassan megfulladnak.

Ha jól emlékszem az első sikeres tengeralattjáró a CSS Hunley három teljes legénységének (8fő) halálát okozta, beleértve a tervezőjét Horace Lawson Hunley-t beleértve.
A USS Housatonic-ot elsüllyesztő harmadik legénység, bár a támadásuk sikeres volt is odaveszett.
Ironikus módon a Hunley összesen 24 főnyi legénységének a halálát okozta, de az áldozatán a Housatonicon mindössze öten haltak meg...
Avatar
Drotmalac
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1191
Csatlakozott: 2012.11.29. 10:41
Tartózkodási hely: Csemő

ElőzőKövetkező

Vissza: Beszélgetősarok

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


cron