
Ezután mozgassuk az egérkurzorunkat valamelyik nézetablak fölé. Kattintsunk egyet az egérrel. Ezzel letesszük a leendő gömbünk középpontját. Mozgassuk tovább az egeret, ekkor látható lesz egy kör ami a mozgatás által változtatja a nagyságát.

Ez a szaggatott vonallal jelzett kör jelzi azt hogy mekkora legyen a gömbünk. Mi esetünkben ez lényegtelen mivel a végső méretét a kupolánknak nem itt fogjuk megadni. Tehát mozgassuk az egerünket hogy kialakuljon egy kör szaggatott vonallal és ekkor kattintsunk ismét az egérrel.
Miután kattintottunk az egerünkkel kijön egy panel amin lesz egy pár beállítási lehetőség. Ez a panel így néz ki:

Itt a Horisontal és a Vertical steps értékeken állíthatunk. A Horisontal steps érték jelöli, hogy vízszintesen körbe hány részre legyen felosztva, ezt most 16ra állítottam tehát 16 külön kis csíkra fog esni végén a kupola, a Vertical steps pedig azt jelöli, hogy ezek a szelvények hosszában hány helyen törjenek meg. Én most ezt 32-re állítottam, ennél a számnál már elég jó minőségű lesz a végeredmény. Persze ez a szám az egész gömbre értendő mivel most még csak gömböt szerkesztünk, ha kupolát készítünk majd belőle akkor az alsó rész ugye levágódik, tehát ez a szám a végén meg fog feleződni. Miután leOK-ztuk a beállításokat az összes nézeti képen megjelenik a gömbünk a mi megadott beállításainkkal.

Következő lépésünk az lesz, hogy ennek a gömbnek levágjuk az alsó részét, így kialakul a kupola.
Aktiváljuk a Vertices nevű gombot


A Main Toolboxból válasszuk ki a következő funkciót: Select -> Quadr és ügyeljünk arra, hogy a toolbox alján lévő SEL gomb aktív legyen, be legyen kapcsolva

(megj.: ha a képernyőnkön nincs kint amutomatikusan a Main Toolbox ablak akkor a következő képpen aktiválhatjuk: View -> Float Bars -> Main Toolbox)
A jobb egérgomb nyomása mellett jelöljük ki a képen jelzett piros pontokat:

majd miután kijelöltük ezeket egyszerűen csak nyomjunk egy Delete gombot. Ekkor kitörlődik az egész alsó rész és mostmár ténylegesen is csak egy kupola van előttünk.


Az Export gombbal

------------
Nyissuk meg a Pepakura designer nevű programot. Nyissuk meg vele az előbb elmentett *3ds fájlunkat. Az Unfold gomb mellett ügyeljünk arra, hogy az Auto ne legyen kipipálva majd nyomjuk meg az Unfold gombot.

Ennél a résznél adhatjuk meg, hogy a végleges kupolánknak mekkorák legyenek a méretei. Ha az egyik ablakban megadunk egy értéket akkor a többi méretet ez szerint kalkulálja ki. Az OK megnyomása után megrajzolódik az a forma amit kinyomtatva, kivágva és megépítve megkapjuk azt a kupolát amit szerettünk volna. Jó szórakozást!
