Szóval. Ezeknél a méretarányoknál általában már olyan maga a kerék tervezése, ami az oldalfalat három részből készítteti el.

Természetesen az alkatrészek kivágásával kezdjük. Ha van körkivágónk, megkönnyíti a vagdosást. (Nekem nincs, én szikézek)

Ezután fa ragasztó segítségével összeállítom az oldalpalástokat, majd a leendő futófelületi részt is ráragasztom.


Következő lépésként minden oldalfalat bekenek pillanatragasztóval. Mégpedig úgy, hogy teljes mértékben tulajdonképpen ragasztóban áll az egész oldala. Amint bekentem, rögtön a felesleget le is törlöm egy zsebkendővel. Így beimpregnáltam a papírt műanyaggal. Erre a célra mindig az aktuálisan kapható legolcsóbb pillanatragasztót használom. A száz forintos boltok jó források szoktak lenni. Persze vigyázni kell, egyrészt a kipárolgó erős gőzök miatt, és ha a ragasztó a kezünkre kerül, az sem túl jó. Száradás után olyan, mintha lakkozva lettek volna.

Száradás után elkezdem tömíteni. Erre a célra profi Fakittet használok. Minden festékboltban kapható, olcsó, és a legkisebb kiszerelés is nagyon sokáig elég. Nálam előbb be szokott száradni, mint hogy elhasználom. Egyébként vízzel hígítható.

Tulajdonképp jó vastagon bekenem az egészet.

Ezt aztán lecsiszolom. Maga a Fakitt nagyon könnyen csiszolható. Minden bizonnyal ezután lesznek még rajta kisebb nagyobb felületi hibák. Így aztán újra kell tapaszolni, majd csiszolni. Ezt egészen a legkisebb hiba eltüntetéséig kell folytatni. Az utólagos tapaszolásoknál már elég csak a hibákba kenecelni kittet. Persze a csiszolásnál törekedni kell a szép ívelt felületre.



Ha mindez megvan, megfújom egy réteg Putty sprével. Ha megszáradt azt is megcsiszolgatom egy kicsit.
Jöhet a gumiminta szerkesztés. Ehhez a neten keresem meg a megfelelő mintát, Gugli itt is jó barátom volt.

A kiválasztott mintázatot Paintben megszerkesztem, majd átkonvertálom DXF file-lá. Ezután már vágásra kész is a dolog. Elméletileg ezt lézervágatni is lehetne, de erre nem találtam alkalmas személyt.

Így aztán én megfogtam a szikémet, és jó néhány röpke óra alatt szépen kiszikézgettem őket, műszaki rajzlapból.

Felragasztás előtt egy sima írogép papírra nyomtatott verziót ráragasztok a kerekek palástjára. Ez mint egy sorvezetőként fog szolgálni.




A ragasztáshoz ismét a fa ragasztót használom. Ha megszáradt, már csak a festés van hátra. Erre a célra én a Revell matt fekete festékét használom. A legtöbb matt festékkel egyetemben, ez is kissé kifényesedik a tapogatás hatására, de végeredményként nekem pont így adott meggyőző gumi hatást.




Nos ha még nem vettem el senkinek a kedvét, akkor kerék készítésre fel!