MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

Watercrafts

Moderátor: Gaccso

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Tamás » 2014.02.24. 12:11

Szerintem drótból és tényleg zavaró egy kissé.
Avatar
Tamás
Haladó fórumozó
Haladó fórumozó
 
Hozzászólások: 490
Csatlakozott: 2013.07.21. 09:27
Tartózkodási hely: Szlovákia

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Joe711 » 2014.02.24. 22:17

Valóban, dróthuzalt használtam, de nem elég vékonyat. Van egy merevsége, amit nem tudtam kezelni. Szerintem túl vastag, ezért nem is lehet rendesen megcsinálni. A bekötések a gerendánál szintén nagyon csúnyák, úgyhogy lebontom és újrahuzalozom az egészet. De még nem tudom,hogy miből készüljön az új verzió. eddig sodrott rézkábeleket bontottam szét, de mindegyik túl vastag. Méretet nem tudok mondani, de a cérnavastagság már sok.
Ha esetleg van valakinek tippje, azt megköszönném.
Avatar
Joe711
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1235
Csatlakozott: 2011.05.07. 20:08
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Drotmalac » 2014.02.24. 22:55

Amennyiben rézhuzallal szeretsz dolgozni és azt szoktad meg, akkor maradj annál. Ha a sodort vezetékben lévőnél vékonyabb huzalt akarsz, akkor szedj szét egy régi telefontöltőt, vagy adaptert, esetleg régi játékba ebbe-abba való pár voltos kis villanymotort, vagy más hasonló holmit, amiben van motortekercs vagy trafó. Ezeken egész vékonyka huzal van, sok sok méter, az jó néhány hajóra elég...
Avatar
Drotmalac
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1191
Csatlakozott: 2012.11.29. 10:41
Tartózkodási hely: Csemő

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Joe711 » 2014.04.08. 20:58

Drotmalac tanácsát követve szétszedtem egy régi töltőt, és így elkészítettem a huzalozást harmadszor is...
Az első kísérletem (mai szemmel borzalmas lett...) után lebontottam és újraépítettem a huzalozást a koax kábel külső drótjából. Ennek a vastagsága jónak tűnt, de mint kiderült túl merev,és nem lehetett megfeszíteni. én erőltettem aminek az lett az eredménye, hogy az egyik kémény javíthatatlanul deformálódott. Természetesen az utolsó huzalnál történt mindez. Ezután újra lebontottam a drótokat, és a két kéményt is.A kéményekkel sem voltam teljesen kibékülve, ezért újakat készítettem. A harmadik verzió, bár még mindig nem százas, de elfogadom. Így, a huzalozás bő egy hónap alatt elkészült, és tovább tudtam lépni.
Az árbóc, és a hajó eleje elkészült, gyakorlatilag a mentőcsónakok és a dörzsfák vannak hátra.

Emlékeztetőül: ilyen volt az első huzalozás:

Kép

A harmadik, végleges megoldás:

Kép,Kép

Az orr rész:

Kép,Kép,Kép
Avatar
Joe711
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1235
Csatlakozott: 2011.05.07. 20:08
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Imi » 2014.04.08. 22:04

Biztos nem semmi meló meló a huzalozás. Különösebben nincs benne gyakorlatom, de ha egyenes drótszálakra van szükségem, akkor az asztal lapja és pl vonalzó között szoktam görgetni, míg ki nem egyenesedik. A hajóorr, mint a hajótest eddig is, kifogástalan, a palánkozást biztosan k...a jól eltaláltad [thumbup]
Avatar
Imi
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 727
Csatlakozott: 2012.12.25. 14:37
Tartózkodási hely: Létavértes

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Drotmalac » 2014.04.09. 08:02

Jó lett a huzalozás.
Talán egy kicsit nem eléggé feszes, de a rézhuzalt néha nem lehet rendesen megfeszíteni, főleg, ha a végpontok nem bírják a feszítést.
Én azt szoktam csinálni, hogy az egyik végpontot rögzítem a másik végpontnál pedig úgy csinálom, hogy a huzal végére készítek egy kampót, ami beakasztva megfeszíti a kábelt, vagyis kb egy tized mm-el rövidebbre veszem a tényleges hosszat, kis gyakorlást igényel, és persze a makettet eleve úgy kell tervezni, hogy elbírja a feszítést, különben valamelyik végpontot ki fogja tépni.
A feszítésnél mindig keresztirányba dolgozom, hogy a két egymással szemben lévő kötél megfeszítés után állatja be az egyenest.
Avatar
Drotmalac
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1191
Csatlakozott: 2012.11.29. 10:41
Tartózkodási hely: Csemő

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Tamás » 2014.04.09. 09:16

Mindenképp jobb lett, és ne felejtsétek 1:250 ben dolgozik Joe, ilyen kozelrol nem nagyon fogja látni senki /sot diorámába beépítve/, nem lessz feltuno a nem teljesen egyenes huzal.
Avatar
Tamás
Haladó fórumozó
Haladó fórumozó
 
Hozzászólások: 490
Csatlakozott: 2013.07.21. 09:27
Tartózkodási hely: Szlovákia

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Gaccso » 2014.04.09. 17:21

Szerintem frankó lett. Nekem az új kémények is jobban tetszenek, az előzőkön kissé drasztikusra sikerült a kormozás.
Avatar
Gaccso
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3931
Csatlakozott: 2010.04.28. 21:39
Tartózkodási hely: Győr

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Joe711 » 2014.04.13. 22:12

Imi, Drotmalac, Tamás, Gaccso: köszi, örülök hogy a huzalozás nektek is tetszik!

Elekészültek a mentőcsónakok és a dörzsfák is. Szinte el sem hiszem, de kész a hajó. [huh]

Kép

Csináltam sok képet, kicsit elengedtem a fantáziámat is a vízvonalképeknél.
Bővebben mindezt a galériámban láthatjátok...

Üdvözlettel: Józsi
Avatar
Joe711
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1235
Csatlakozott: 2011.05.07. 20:08
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Drotmalac » 2014.04.14. 08:05

Nagyon szép lett az utolsó részlet is.
Most nézem csak, hogy ez a rúd a felső fedélzeten az maga a kormányrúd?
Érdekes, hogy egy ennyire modern hajón ennyire "primitív kormányvezérlés" van. Persze lehet, hogy a fedélzet alatti részen vannak a kormány mozgatását biztosító láncok.
Mindenképpen furcsa, hogy nincs fölé építve kormányfülke, még akkor is, ha ez valójában csak tartalék kormányállás.
Avatar
Drotmalac
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1191
Csatlakozott: 2012.11.29. 10:41
Tartózkodási hely: Csemő

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Joe711 » 2014.04.14. 19:28

Drotmalac írta:Nagyon szép lett az utolsó részlet is.
Most nézem csak, hogy ez a rúd a felső fedélzeten az maga a kormányrúd?
Érdekes, hogy egy ennyire modern hajón ennyire "primitív kormányvezérlés" van. Persze lehet, hogy a fedélzet alatti részen vannak a kormány mozgatását biztosító láncok.
Mindenképpen furcsa, hogy nincs fölé építve kormányfülke, még akkor is, ha ez valójában csak tartalék kormányállás.


Ez a kormány-kérdés nekem sem világos teljesen. Ez a hátsó kormányrúd tényleg csak a szükségkormány lehet, a kormányosfülke elöl van.
Viszont a fedélzetnél lévő alsó (kb félkör) alkatrész rendeltetését én sem értem teljesen. A kivágón a fedélzetbe volt nyomtatva, de csak az egyszerűség kedvéért ábrázolta úgy a tervező. Valószínűnek tartom, hogy ehhez csatlakoztak a láncok amik a tengelyt és ezáltal a kormánylapátot mozgatták. De erről semmilyen leírást nem találtam, ezért nem is csináltam meg.

A kémény huzalozására visszatérve: úgy készült, hogy a fedélzeti gerendába rögzítettem a huzal alsó végét, a felsőt pedig a kéményre fúrt lyukon bevezettem a kürtőbe, és felfelé kivezettem a kéményből. Amikor megvoltak a párok, akkor megfelelően feszítettem, állítgattam a feszességen, és ezután a kürtőben rögzítettem a drótot pillanatragasztóval, és a felesleget lecsíptem. Ez így leírva tiszta ügy, mégis a végére kicsit engedtek a huzalok. Bár harmadik nekifutásra egész jó lett az eredmény. Lehet, hogy ha még tíz hajónál megcsinálom, akkor kifogástalan lesz a feszesség...
Mondjuk ez lenne a célom igazából. :)
Avatar
Joe711
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1235
Csatlakozott: 2011.05.07. 20:08
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Drotmalac » 2014.04.14. 21:54

Az biztos, hogy ez a hátulsó nem lehetett az egyetlen kormányállás, mivel hasonlót már a felfedezések korának a vége felé sem használtak. Valószínű a kormányrudat egy kormánykerék, láncok segítségével mozgatta, főleg, hogy a parancsnoki állás és egyúttal a kormányállás elöl volt, majdnem a hajó orrában, onnan ugyancsak körülményes lenne az irányváltás, ha ez lenne az egyetlen kormányszerkezet, ez csak valamiféle tartalék, arra az esetre, ha elszakad, vagy beszorul a kormánylánc.

A huzalozás jó lett. meg ahogy írtad is gyakorlás kérdése, a rézhuzalnak is megvan a maga rugalmassága, hogy mennyire és hogyan kell megfeszíteni, ezt egyszerűen ki kell tapasztalni.
Szerintem teljesen jó a módszer, amit alkalmaztál ám annyit hozzátennék, hogy a ragasztott kötélzetnek az a hátránya a beakasztóssal szemben, hogy ha egyszer felszerelted és beragasztottad, akkor nem lehet variálni rajta, a beakasztósnál, pedig tudsz utólag is korrigálni, szükség esetén pedig minimális roncsolással akár az egészet kicserélheted, csak ehhez eleve úgy kell megépíteni a hajót, hogy legyenek megerősített, rögzítőpontok, amik bírják az efféle terhelést.
Avatar
Drotmalac
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1191
Csatlakozott: 2012.11.29. 10:41
Tartózkodási hely: Csemő

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: BobaFett » 2014.04.15. 19:02

frankó lett ez a hajó, gratula! Amikor kezdted építeni, nem tűnt úgy hogy ilyen részletesen kidolgozott hajócskát varázsolsz belőle, elismerésem.
"Ma nem volt egyetlen telefonhívásom se. De holnap majd kétszer ennyi lesz !" - Al Bundy
Avatar
BobaFett
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 871
Csatlakozott: 2010.06.06. 17:45

Re: MAPLE LEAF-1851 Magnus Mörck 1/250

HozzászólásSzerző: Joe711 » 2014.04.15. 20:25

Köszi az elismerést!
Avatar
Joe711
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 1235
Csatlakozott: 2011.05.07. 20:08
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Előző

Vissza: Vízi járművek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


cron