P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

Aviation

Moderátor: János

P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: zozo » 2011.07.07. 10:19

Elkezdtem építeni ezt a szép kis repülőt:
Kép

Magáról a gépről nem tudtam valami sokat, amikor megrendeltem, de nekem tetszett :) , ezért vettem meg. Egy kicsit nagyobb lesz, mint amire számítottam (37 cm a fesztáv, hossza 33,4 cm, magassága 13,4 cm), de nem számít!

El is kezdtem az építését, összeraktam a váz egy részét:
Kép Kép Kép Kép
Avatar
zozo
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 885
Csatlakozott: 2010.07.20. 08:50
Tartózkodási hely: Sajókaza, HUN

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: zozo » 2011.07.07. 10:52

Kicsit keresgéltem a gépről, ezt találtam:


A Republic P-47 Thunderbolt (magyarul Villámcsapás) második világháborús amerikai gép, ez volt a legnehezebb egymotoros vadászgép a háború során. Teljesen feltöltve nehezebb volt, mint a Dornier Do 17 német könnyűbombázó. Robusztus felépítésű sárkánya nagyon sérülésállónak bizonyult, nyolc nehézgéppuskája pedig kompenzálta a könnyebb vadászokkal szembeni lomhaságát.

Technikai jellemzők:

A nagyméretű léghűtéses Pratt&Whitney csillagmotor kiváló erőforrásnak bizonyult, de nagy méretei miatt a repülőgép méretei növekedtek meg: a négytollú légcsavar a nagy motorteljesítmény miatt 3,7 méter átmérővel bírt, ezért hosszú futómű szárral rendelkezett a gép. A behúzható futóműveknek viszont sok hely kellett, így a hatalmas tűzerőt biztosító 8 darab 12,7mm-s géppuska már csak a szárnyakon kapott helyet. A kipufogógázok a pilótafülke mögött oldalt kerültek kivezetésre egy turbófeltöltőn keresztül, ezért a repülőgép törzse igen szélessé vált, de a kipufogó gázok tolóerejét így hasznosítani tudták. Újdonságként hatott, hogy a pilótafülke már légkondicionált volt, valamint a fegyverkamrát fűteni lehetett, elkerülendő a fegyverek befagyását.

P–47D: A legelterjedtebb változat, amelyet 1943-ban kezdtek gyártani. Erősebb páncélzat védte a pilótát, valamint buborék alakú kabintetőt kapott a gép a 26. sorozattól (P–47D–26), aminek következtében megnőtt a pilóta látótere oldalra és hátra. Ettől kezdve ezt a kabintetőt alkalmazták a típus sorozatgyártásának leállításáig. A motoron még tovább javítottak, és a gyárak fényes színtelen lakkfestéssel szállították a gépeket, hogy még nagyobb sebességre legyenek képesek. Ez a változat már képes volt egy-egy 454kg-os bomba hordozására is. A D változat gyakran került alacsonytámadó szerepbe. Normandiában a gép rendkívül strapabírónak bizonyult, mivel sárkányának nagy teherbírása miatt olyan sérülésekkel is képes volt hazarepülni, ami más gépek vesztét okozta volna. Ebből a változatból 12602 darab épült.

(forrás : Wikipédia)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zozo 2011.07.07. 18:05-kor.
Avatar
zozo
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 885
Csatlakozott: 2010.07.20. 08:50
Tartózkodási hely: Sajókaza, HUN

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: János » 2011.07.07. 13:00

Szép kezdés, és bemutatás, csak így tovább. Külön dicséret a szép fényképezésért!
The paper modeling is always in my mind.
Avatar
János
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2010.10.15. 14:59
Tartózkodási hely: Kaposvár,HUN

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: Lacc » 2011.07.07. 14:17

Igen, a képek nagyon jók, aminek szintén külön örülök és annak is, hogy újabb repülő épül! [thumbup] (ráadásul II. világháborús, kedvenc témám repülőknél) Érdeklődve várom a folytatást!
Avatar
Lacc
Adminisztrátor
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 1179
Csatlakozott: 2010.04.26. 22:02
Tartózkodási hely: Dél-Dunántúl, HUN

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: zozo » 2011.07.07. 18:11

Akkor most jó hírem van Lacc, mert nem csak ezt a repcsit fogom megépíteni, valahogy most ez a téma kezdet el érdekelni! A képekről meg, hát gyakorlat teszi a ... [biggrin]
Avatar
zozo
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 885
Csatlakozott: 2010.07.20. 08:50
Tartózkodási hely: Sajókaza, HUN

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: Lacc » 2011.07.07. 19:00

Csak ismételni tudom magam: repülőőőő! [thumbsup]
Avatar
Lacc
Adminisztrátor
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 1179
Csatlakozott: 2010.04.26. 22:02
Tartózkodási hely: Dél-Dunántúl, HUN

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: Destyn » 2011.07.07. 20:16

na végre ez a gép is valakinek a vágólapjára került mert ez az egyik kedvenc gépem (főleg a "Razorback" verzió)
sok sikert az építeséhez

Destyn
UI :látom hogy más is szokta használni a spirálfüzet borítóval történő vázszerkezetmerevítést :)
Avatar
Destyn
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 714
Csatlakozott: 2010.05.01. 09:36
Tartózkodási hely: Noszvaj , HUN

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: ATTIMON » 2011.07.07. 21:34

és dícséret azért is, mert használod az aránykockát, amit valahogy mindannyian elfelejtettünk?? :)
Avatar
ATTIMON
Adminisztrátor
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 1592
Csatlakozott: 2010.04.27. 06:39
Tartózkodási hely: Németország

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: KisSas » 2011.07.08. 08:13

Nem ismerem különösebben ezt a gépet, de tetszik! Szerintem szép formájú gép! Érdeklődve várom a további képeket az építésről!
KisSas
Avatar
KisSas
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 907
Csatlakozott: 2010.05.12. 18:51
Tartózkodási hely: Örkény, HUN

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: zozo » 2011.07.08. 11:48

A műszerfal és a két pedál:
Kép
Kép
Kép
Avatar
zozo
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 885
Csatlakozott: 2010.07.20. 08:50
Tartózkodási hely: Sajókaza, HUN

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: János » 2011.07.08. 14:35

Szépek lettek. A fotózásról egy megjegyzés. Ha megfigyeled az első két képen mintha kevés lenne fény. Ennek az az oka hogy az aránykockán sok a fehér szín, és a digitális gépek a legfehérebb árnyalathoz lövik be a rekeszidőt (vagy ilyesmit) ,ezért a többi rész sötét lett. A harmadikon már nincs fehér szín, ezért jó a fehéregyensúly (a színek a valóságnak megfelelőek). A képek készítésekor én is mindig próbálgatom különböző hátterekkel készíteni a képeimet, a teljesen fehér vagy fekete nem jó, már rájöttem. Leginkább a világosabb árnyalatú, kékes , zöldes környezet a megfelelő érzésem szerint. De ehhez még hozzájön a megvilágító fény erőssége is , ezért kell több képet is készíteni, több verzióban ,hogy a legjobbak legyenek azok amiket megmutatnál.
Elnézést az eszmefuttatásért, de nem csak neked szól a fenti , mások is elkövetnek ilyen kisebb bakikat.
További jó munkát, szépen dolgozol, csak így tovább.
The paper modeling is always in my mind.
Avatar
János
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2010.10.15. 14:59
Tartózkodási hely: Kaposvár,HUN

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: wittman » 2011.07.11. 07:51

Csak így tovább, nagyon szuper madár lesz belőle.
Avatar
wittman
Kiemelt tag
Kiemelt tag
 
Hozzászólások: 1890
Csatlakozott: 2010.04.30. 17:11
Tartózkodási hely: Arad - Szatmárnémeti

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: zozo » 2011.07.11. 17:01

Köszi János a fotózással kapcsolatos tanácsokat, próbálok majd figyelni rá és köszi wittman a bíztatást !

Megcsináltam a botkormányt és a pilótaülést, majd a műszerfallal együtt beépítettem a pilótafülkébe.
Kép
Kép
Kép
Avatar
zozo
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 885
Csatlakozott: 2010.07.20. 08:50
Tartózkodási hely: Sajókaza, HUN

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: zoli949 » 2011.07.11. 18:34

Jó lett csak így tovább !
Avatar
zoli949
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 149
Csatlakozott: 2011.07.02. 15:34

Re: P-47 D-11 Thunderbolt /Orlik 1:33

HozzászólásSzerző: János » 2011.07.11. 19:50

Szép építés, a képek tökéletesek! Grat!
The paper modeling is always in my mind.
Avatar
János
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2010.10.15. 14:59
Tartózkodási hely: Kaposvár,HUN

Következő

Vissza: Légi járművek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég