Oldal: 2 / 5

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2013.10.20. 18:44
Szerző: János
Többet kéne olvasni a topikokat. Erről is volt szó, tnomad kolléga az A-Wing Fighter makettjénél egy hősugárzóval tudta meghajlítani a fóliát. Végül is ezért lenne a fórum, hogy az ötleteket bemutatjuk, és mindenki tanulhat a másiktól.

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2013.10.20. 18:49
Szerző: Joe711
Biztos, hogy a belső oldalt marta meg! Én is úgy gondoltam, hogy le kell venni a kabintetőt a javításhoz... :(

Üdv: Józsi

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2013.10.20. 19:03
Szerző: pocok
Húhhh, ahhoz NAGYON nagy levegőt kéne vennem, deee...
mindenesetre köszönöm a hozzászólásokat!

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2013.10.20. 20:52
Szerző: tnomad
Én az A-Wing-nél sima írásvetítő fóliát használtam, gondolom ennél a modellnél is ez van. Sima ívet hajlítani nem nehéz, nekem elsőre sikerült (ha nem is az első munkadarabot használtam fel). A topic-ban találsz képet a művelethez használt kis hőlégfújóról. Ha ez nem lenne kéznél, akkor valószínűleg a gáztűzhely felett oldottam volna meg (megfelelő óvatossággal!), ilyen kis fóliadarabnak nem kell sok.
A beragasztást én is pillanatragasztóval csináltam. A kész kabintető a modellre csak jóval később került fel, így az üvegezéssel kapcsolatban nem kellett tartani a gőzök miatti lerakódástól. A felragasztásnál persze a tető hátsó ívénél is muszáj volt a pillanatragasztót használni mert más nem nagyon fogta volna meg. Egész este figyeltem hogy lesz e ilyen lerakódás, de szerencsére nem lett. Az alsó részét körben nem kellett ragasztózni semmivel, mert kis pántokkal sikerült megoldani a rögzítést. Ezzel is csökkent a bosszantó elhomályosodás esélye.

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2013.10.21. 10:30
Szerző: Tamás
Szépen lehet formázni a fóliát melegítéssel, sablont készíteni és hajszáríto stb.-val megmelegíteni. Az uvegezésnél említettem, hogy a pillanatragasztó semmiképp nem jó. A muanyagosok használnak valamilyen "Fix" -et, ami ki tudja javítani, de a pontos nevére nem emlékszem, nézz utána muanyagos fórumokon, uzletekben. Legrosszabb esetben próbáld újra, ha készítettél másolatot.

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2014.01.12. 20:53
Szerző: pocok
Heló megint! [Hello]
Bocs, hogy kicsit, hanyagoltam a fórumot, a gépet azért nem, íme a bizonyíték:

KépKépKép nekiálltam a szárnyaknak...

aztán a futóműaknáknak Képés aztán egybeépítettem őket Képcsakhogy...

A nagyobb kihívás ezután következett, mivel a szárnyak alsó és felső borítása síkban nem kapcsolódnak egymáshoz. Nem is tudnának, mivel a szárnyak belépőéle (több más szovjet géphez hasonlóan) nem egyenes, hanem ívelt. (a képeken ez egyértelműbben követhető)
...........................................................................................................................................Kép
Kezdődhetett a síkból "térbe macerálás"...Kép ami ugye...ELÉG IDEGŐRLŐ MUNKA VOLT AZANNYAKÖCSÖGIT! [cursing] hát szóval nem véletlen jelentkeztem olyan sokára (na ja, meg voltak tervezési pontatlanságok is, mintha nem számoltak volna a papír "vastagságával" - létezik ez? - pedig zsírpontosan vágtam ) Hát szóval kész csoda, hogy nagyjából sikerült valahogy (valamit) összehozni:
KépKépKép ja igen leszedtem a kabintetőt,
majd számítógéppel csinálok újat, mert a kész gépet még rengetegszer nézegethetem, de megépíteni csak EGYSZER tudom, az az egy meg legyen jó (legalábbis ez a filozófiám)
és még a légcsavarnak is nekiálltam...Kép :)

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2014.01.12. 21:07
Szerző: János
A szárny belső bordázata nekem elég vékonykának tűnik. Nem kellett volna azt megvastagítani? Az alsó és felső rész kapcsolódásához nem voltak ragasztófülek? Én csináltam volna nekik. Akkor talán könnyebb lett volna.

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2014.01.12. 22:38
Szerző: Joe711
Jó hogy folytatod a z építést! Ez a gép szerintem amolyan "gyakorlógép" lesz.
Várom a következő lépést ;)

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2014.01.13. 16:58
Szerző: pocok
voltak ragasztófülek, az egyik képen kicsit látszanak (itt lenn) de csak az alsó szárnyon, azér így se volt könnyű [sneaky]
Képa merevítéssel meg nem volt különösebb problémám, nem hajlott, nem törött és burkolás után is szépen tartotta a formát (amúgy 1mm-es kartonom van, az meg sztem túl vastag lett volna, bár van olyan füzetem, amelyik olyat ajánl) talán a következő robusztusabb lesz, egyelőre ez legyen kész.

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2014.01.13. 19:18
Szerző: zozo
Érdekes, hogy külön van az alsó és felső szárnyborítás, ez általában egyben szokott lenni és rá kell hajítani a bordákra, így tényleg nehéz lehetett összehozni! A szárny bordázata a képek alapján nekem is vékonynak tűnik!

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2014.01.16. 17:23
Szerző: pocok
Kész a légcsavar és az orr alatti hűtőKép
Továbbá nagyiramba megy a kerékgyártás (a körkivágó nagy segítségemre volt ezúttal) Kép Kép egyelőre ennyit tudtam vele babrálni, ha lassan is, de biztosan halad a vége felé.

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2014.01.17. 16:24
Szerző: pocok
A kerekeknek csak a festése van már hátra, ugyanis fölkerült a "gumiburkolat" plusz kapott egy kis csiszolást, illetve az alját belapítottam.
Kép Kép Kép Kép
Persze szokásom szerint ezt is belepróbáltam a futóműaknába (nagyon kevés makettnél passzol bele!) szélességre pont jó, csak az akna nem elég mély, vagy a kerék túl vastag (pedig CSAK gyári alkatrészeket használtam) vagy mind a kettő. Szóval kilóg(na) Készen meg úgyse fogja senki sublerrel méregetni

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2014.01.17. 19:00
Szerző: Gaccso
Szerintem én ezt a futófelületet nem tettem volna rá. Azokat az összeragasztott lapokat fúrógépbe fogva lecsiszolnám, és lefestettem, volna.

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2014.01.17. 20:56
Szerző: pocok
Ja, nekem is volt valami hasonló kósza gondolatom, hogy úgy egyszerűbb lenne, de szerettem volna minden alkatrészt felhasználni. Ez olyan "csak füzetből építem" koncepció. Mondjuk még így is le lehetne csiszolni, de akkor megint nem eredeti. Viszont most, hogy írtál, nem tudok dönteni, a borítón jól néz ki, ott eredetiben van ráadásul festés nélkül. Csiszolva és festve, lehet hogy ugyanolyan jó, lehet, hogy még jobb.
Lefestem, aztán majd.... nem tudom.
Vagy szavazásra bocsátom: Eredeti kontra Feljavítás
Várjuk a (nem emelt díjas) kommenteket :)

Re: Orёl Jak-7b

HozzászólásElküldve: 2014.01.17. 23:05
Szerző: Gaccso
Vagy ha már ráragasztottad, próbáld meg, hogy a tengelyt kilyukasztod, átszúrsz rajta valami kemény drótot, és jó alaposan, egy kemény felületre (mondjuk asztal lapja), lenyomkodod, hogy az illesztésnél keletkezett élek ellapuljanak. És akkor maradhat az eredeti futófelületes megoldás. Mindezek ellenére azt hiszem, a lecsiszolósra szavazok. Én már próbáltam, pont ide való megoldás.