Oldal: 2 / 4

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.01.15. 13:24
Szerző: vilka01
Ja, így aztán szerintem be fogom vetni szerintem a Modelik T-54-esének torony felső részét (a két búvónyílást, meg a ventillátor fedőt).

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.01.15. 20:31
Szerző: vilka01
Egy kész és egy félkész csillagkerék.

Kép

Kép

Kép

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.01.15. 20:54
Szerző: Gaccso
A második képen látszódik, hogy az a középső karika egy kissé elcsúszott, és a festék nekem nagyon vastagnak, és buborékosnak látszik. Azt viszont díjazom, hogy utánajársz a makett történetének, és próbálod élethűre megépíteni.

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.01.16. 08:08
Szerző: vilka01
Igen a hibát észleltem, de hagytam. Ugyanis 1 mm-es sörkartonból szeltem ki a középső gyűrűt és ragasztáskor rétegesen levált. A festés valóban buborékos, azon még javítok, de szerintem egész iparinak néz ki így. Olyan szovjetes minőség, jól van az, csak menjen! :) Persze a másiknál jobban ügyelek!

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.01.22. 22:22
Szerző: vilka01
Szevasztok!

Újabb képek, csillagkerék, próba futógörgő, ami befelé lesz, mert elég gyengére sikerült, feszítőkerék kezdemény és végül páncéltest. A szlovák kolléga ötlete hasznos, hogy a teknő alját kiegészítő felülettel kell ellátni, hogy a fenéken könnyebb legyen dolgozni.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.01.23. 22:53
Szerző: Joe711
A festéssel kapcsolatban osztom Gaccso kolléga véleményét. Nekem úgy tűnik, hogy egy réteget vittél fel, azt viszont gazdagon. A több, vékony réteg szerintem jobb lett volna, mert így a kontúrok is elvesznek kicsit.
Én ebben a léptékben nem mozgok otthonosan, ezért nagy segítség lenne, ha fényképezkedéshez egy vonalzót, aránykockát, vagy bármit odatennnnél, mert így nincs mihez viszonyítanom a méreteket.
Természetesen várom a folytatást, jó kis masina lesz ez is!
Üdv: Józsi [Hello]

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.01.31. 13:52
Szerző: vilka01
Újabb fázis, újabb képek! Azért a GPM nem kényeztet el az építési segédlettel. Egyszerre monitorozom a két magyar és az egy cseh T-55A építést. A csavarok még hiányoznak. A hegesztés imitálás életem első ilyen próbája, nem egy csúcsminőség, lehet le is szedem. Majd még meglátom. A kampók alatti viszont marad, azok szerintem jók.

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.02.01. 08:28
Szerző: János
Jól haladsz. Nem is néz ki rosszul. A hegesztési varratok tényleg kicsit vastagok, kevesebb anyagot tegyél fel. A benyomkodást meg ne párhuzamosan csináld, így túl szabályos, inkább sűrűbben és kevésbé egyforma mértékben.

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.02.01. 09:07
Szerző: Tamás
Én szerintem le kéne szedni ha lehet, nem valami szép ilyen vastagon és szabályosan. Inkább valamillyen gorbe dróttal próbáld benyomkodi és nem ilyen mélyen.

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.02.01. 09:37
Szerző: akkokoko
Szia!

Nekem is tetszik eddig, és ha megfogadod a hozzáértők tanácsát, akkor még jobb lesz! (Mondom úgy, hogy én így sem tudnám elkészíteni! Már meg se próbálom...)
Egy tanács! Anno a műanyagosoknál láttam -és kipróbáltam-az alábbi módszert:Nagyobb fecskendős tű (pl. vérvételes) hegyét kicsit leköszörülöd síkba, majd ezt sűrűn belenyomkodva az anyagba kialakítod a hegesztési varratot. A tű- furat imitálja a varrat ívét is...
Egyébként részvétem! Babra munka rendesen..

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.02.13. 11:21
Szerző: vilka01
Szevasztok!

Öt nap, öt fél görgő plusz a múltkori. Az első a kiindulás (elég nyeszlett, ezért belsőoldali lesz), a többi szerintem egyre szebb lett. Most még festés nélkül vannak. A hegesztési imitálást leszedtem, most a görgőkre koncentrálok.

Kép Kép Kép Kép

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.02.13. 11:56
Szerző: Tamás
Úgy látom a doború elemek megformázása egy kicsit problémát okoz neked a kerék kozepén lévo doború alkatrészt be kellet volna vagdosni a vonalak mentén és még egy picit ki is vágni belole V alakban és úgy formázni a tenyereden valamilyen gomb alakú szerszámmal, lehet az akár a legombolyített ecset szára is.
Valahogy így: az oldal kozepén

viewtopic.php?f=25&t=1408&start=30

A ragasztóból is néha a kevesebb tobb.

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.02.14. 11:43
Szerző: vilka01
Helló!

Ha jól értelmeztem, akkor ez már közelíti a félgömböt! :)
Próba 1 - Csak bevágással gömbölyítés. Ragasztót kell használni ilyenkor? Hogyan? És mikor?

Kép Kép Kép

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.02.14. 14:07
Szerző: János
Sokkal jobb lett. Viszont ha már festeni fogod a vasat, akkor csiszold meg a bevágott éleket, úgy még szebb lesz. Én ha ilyen gömbölyítést csinálok, egy kicsit bekenem a papír hátsó felét domborítás előtt faragasztóval. Ettől felpuhul a papír és amikor megszárad a ragasztó, jobban tarja a formáját a félgömb.

Re: GPM Type 69-II IRAQ

HozzászólásElküldve: 2016.02.15. 09:18
Szerző: Tamás
Igen ez így sokkal szebb, egyszeru, de hatásos módszer.